Nem volt nagy sajtóvisszhang. Nem volt elő bejelentkezés a híradókban. Nem volt nemzeti színű szalag átvágás. Nem volt 300 kivezényelt tapsikoló kisiskolás. Mégis az utóbbi idők legjelentősebb kerékpárosbarát intézkedése valósult meg az elmúlt napokban Budapesten. Nem kellett hozzá EU pénzért pályázni, elég volt egy kis festék,néhány matrica és egy csavarkulcs. Bejelentették, megvalósították. Köszönjük.
Olyan helyeken nőtt most a kerékpározás komfortja, ahol a buszsávok miatt évek óta problémát jelentett a szabályos és biztonságos kerékpáros közlekedés. A buszsávban nem volt szabályos a mellette lévő forgalmi sávban pedig nem volt biztonságos.
A kerékpárral használható buszsávok gyűjteménye
Több kisebb szakasz mellett a legfontosabbak:
Budán az Árpád fejedelem útja-Fő utca szakasza kiegészítve a Bem rakpart kerékpáros nyomaival, valamint az Alagút és Lánchíd korlátozás nélküli megnyitásával.
Pesten a József Attila utca-Széchenyi tér szakasza és a Szent István körút busz- és kerékpárossávja és kerékpáros nyomai.
De talán mégis ez a legjobb módja a fejlesztésnek, hiszen a zajos siker helyett tartós sikert biztosít. A kerékpárosok száma pedig napról napra gyarapszik, így biztosan egyre többen fogják használni a megnyitott buszsávokat.
Reméljük közös busz- és kerékpársávok hosszának is növekedése sem áll le. :))