HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

Linkblog

Szabálytalan kerékpározásra ösztönöz a magyaros közlekedésszervezés

2010.06.23. 21:44 tízpercbringa

Úgy tűnik, hogy hazai közlekedésmérnökök, tervezők, kivitelezők, hatóságok számára elfogadható, ha a jól/rosszul kialakított kerékpáros infrastruktúrában valamilyen már végképp nem vállalható szituáció keletkezik, azt egy táblával könnyedén orvosolni lehet.

Valószínűleg LEGOváros szabálykövető polgárai, gépiesen követik a LEGO KRESZ útmutatásait, és kerékpárosból azonnal gyalogossá változnak, ha a helyzet úgy kívánja. A való életben, azonban leginkább a tervezői felelősség elhárítására, a közlekedési konfliktusok generálására és a közlekedés gyengébb résztvevőinek kiszolgáltatottságának növelésére alkalmasak ezek a megoldások.

 

 

It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine) - Budai rakpart gyalog- és kerékpárút

A villamos pályának átépítése erősen lecsökkentette a járda szélességét, ami már papíron sem tudta a nemzetközi kerékpárút és a turistacsalogató sétaút funkcióját betölteni. A megoldást egy kb. 5 méter magasban elhelyezett bringagyalogút vége táblában találták meg.

A tábla után már tényleg járda

 

Azaz itt a bringásnak le kellene szállnia, majd a Lánchíd alagútján áttolva a következő bringagyalogút táblánál ülhetne újra kerékpárjára. Így kell ezt elegánsan csinálni.

 

 

Danger! High Voltage! - Thököly út kerékpársáv

A Thököly út Hungária körút kereszteződésében, az addig kerékpársávon haladó kerékpáros hirtelen egy kerékpárral behajtani tilos táblával találja magát szemben. Bár elvileg ez csak ideiglenesen van így, már közel másfél hónapja nem lehet szabályosan ebben a kereszteződésben átbiciklizni. A mai állapot alapján, az sem látszik miért került ide ez a tábla, illetve az sem, hogy a közeljövőben eltávolításra kerülne.

Kerékpársáv jóságos megszakítása

 

A tábla kihelyezése a felelősök szerint, tehát megnyugtatóan rendezett valamit. De ez a valami nincs összefüggésben a kerékpározással az, biztos.

 

 

Always Look On the Bright Side of Life - Pauler utca

A táblázás néha átcsap egy Monty Python jelenet abszurditásába, azonban rossz esetben a 16 tonnás súly helyett, egy másfél tonnás gépjármű törölheti le arcunkról a mosolyt.

 

Vajon mit jelent?

 

Más országokban a magyar megoldásokhoz képest, szinte kényeztetik a kerékpárral közlekedőket.

Kerékpáros utca Frankfurt belvárosában

 

Nálunk egyszerűbb az üzenet:

Learning To Fly

 

Frissítés:

 

Travelling Without Moving - Budai rakpart gyalog- és kerékpárút

A tegnapi felsorolásból kimaradt az egyik nagy klasszikus: a kerékpárút vége és kerékpárral behajtani tilos kombináció egy oszlopon. Különösen jól mutat ez az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonalon.

A közútról kitiltva, majd a kanyar után már a bringaútról is

 

 

 

 

1 komment

Címkék: kerékpárút kerékpársáv thököly út pauler utca

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr612105074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BakterHouse 2010.10.04. 16:59:40

A legutolsó képen látható állapotra nemrég én is rácsodálkoztam. Mennyi idiotizmus egyetlen városban....