HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

Linkblog

Az Erzsébet hídi rém - Bepillantás a gyalog- és kerékpárutak boszorkánykonyhájába

2010.10.02. 21:22 tízpercbringa

A Budapesti hidak kerékpáros szempontból nem összekötik, hanem inkább szétválasztják a városrészeket. Nyeregben ülve az átkelés legtöbbször veszélyes vagy szabálytalan. Az Erzsébet hídon jelenleg szabályosan a buszsáv melletti első forgalmi sávon lehet tekerni, ahol balról autók, jobbról taxik, buszok előzhetnek.

A történetünk szereplője még nem létezik, de a közbringa dr. Frankensteinje már keresi hozzá a megfelelő testrészeket. A kölcsönbringákat bérbeadó rendszertől a kerékpározás népszerűségének növelését várják. A kezdő kerékpárosok számának növekedése miatt igyekeznek az infrastrukturális hibákat is javítani. De ez inkább tűnik tűzoltómunkának, mint tudatos tervezésnek.

Az Erzsébet és Petőfi hídon a varázserejű sárga festék felhasználásával tervezik felosztani a jelenlegi gyalogos felületet. A 2X3 illetve 2X2 forgalmi sáv helyett a járdára terelve az összes kerékpárost. Véleményük szerint:

Úgy fogalmaznék inkább, mi arra gondoltunk, hogy az Erzsébet hídon van annyira széles a járda, hogy arra vezethessük a bicajos forgalmat. A Petőfi hídon a felmérések szerint elenyésző a gyalogos forgalom, viszont nagy a járműterhelés. Éppen ezért tűnt célszerűbbnek a hidas rávezetés. - Parking kft.

Ma lefotóztam a járdát, egy októberi nap szombat délutánján valószínűleg nem a gyalogosforgalom csúcsidőszakában. 

Ha elkészül a felfestés egy újabb belvárosi helyszínen fokozódik a gyalogos és kerékpáros konfliktus, miközben a gépjárművek több sávban áramolhatnak zavartalanul a város szívében.

A forgalmi sávok újraosztásával, egy szélesebb kerékpározható buszsáv kialakításával a probléma megnyugtatóan rendezhető lenne, de az EU-ba pályázni csak pénzért lehet, haladó elvekért még nem.

 

 

3 komment

Címkék: kerékpárút erzsébet híd személetformálás

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr622340264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.10.03. 00:29:27

Parking emberei hiaba ment Koppenhagaba, semmit nem tanult... >_<

CsImi 2010.10.10. 23:33:52

A haladó elvért nem is kellene pályázni, megkapnák ingyen. Lehet, ez a baj? :)
CSI

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.10.22. 20:23:28

ÁÁÁÁÁ! Azon a hídon tekertem át áprilisban (úton CM gyülekezőre), frankón elfértem az úton. Miért? Miért? Miért?!