HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

Linkblog

Zöldövezeti kerékpárút a Hungária körúton

2011.01.28. 01:00 tízpercbringa

A Hungária körút kapcsán valószínűleg nem a zöldövezet szó jut elsőre az ember eszébe. Persze nem is autópálya ez, csak egy olyan hely, ahol mindent a gépjármű-közlekedésnek rendeltek alá. Például a rengeteg sávon a kerékpárosoknak sem maradt már hely. Nyilván ilyen a tervezéskor fel sem merült. Valószínűleg csak az számított, hogy 70-es táblát tudjanak kitenni a tágabb belváros mentén futó útra.

 

Az itt megfestett gyalog- és kerékpárút azonban, valóban egy zöld szigetet képvisel a nagy szürkeségben. Nem lenne semmi baj egy ilyen fasorral, sőt még az is elviselhető, hogy a fű megeszi az aszfaltot, ha mindez nem egy kerékpárút részét képezné. Persze lehet azt mondani, hogy miért akar valaki egy ilyen forgalmas úton vagy mellette nem motorizált módon közlekedni, hiszen zaj van meg nagy a légszennyezés. 

 

Megszokunk vagy megszökünk? Úgy tűnik manapság csak ezek közül lehet választani. Vagy keresünk egy csöndesebb utcát vagy beletörődve használjuk a kerékpáros akadálypályát, és annak örülünk, hogy a tél elmúltával majd ismét virágba borul a bringaút.

Lehetne másképp? Természetesen, de a változtatáshoz bátorság kellene. A kerékpárral közlekedők már megtették az első lépést, ideje lenne most már másoknak is cselekedni. 

 

7 komment

Címkék: hungária körút

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr502616736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terror 2011.01.28. 09:56:55

Hany jelenetem van errol a retekrol... A kerekparos infrak egy komoly szegyenfoltja :/

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.28. 14:54:32

Én eddig erről a közútról, mint "városi autópályáról" hallottam csak, bevallom meglepett, hogy még keróutat is hánytak mellé.
Na szóval eredetileg 80km/h sebességre tervezték:
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/hungaria.htm

Ezzel a fatükrös megoldással a kerület indul a "virágos város" versenyen?

sophie.a87 · http://sophiewrites.wordpress.com 2011.01.28. 21:03:00

Én leginkább a style over speedet képviselem, de ez még akkor is elég csúnya. Mondjuk egy-két helyen bevallom hogy még egy ilyennek is örülnék a nagy semmi helyett.

beked 2011.01.31. 11:53:24

@sirdavegd: Természetesen nincs végig kerékpárút, hanem a Lágymányosi-híd - Stadionok között. Kettő darab oldalváltással, amiből az egyik annak ellenére nyomógombos, hogy kereszteződés előtt van. Az út tartalmaz egy népligetes látványos kitérőt éles kanyar közepébe helyezett átvezetéssel, buszmegállóba és metrókijáratba vezetéssel valamint egy nem mindennapi átvezetési megoldással az üllői úton (két járdasziget, 3 nyomógombos lámpa oly módon kialakított várakozással, hogy megcsodálhasd a forgalmat és eme bonyolult kereszteződés forgalomirányítását. De a móka itt még nem ér véget (vagy nem itt kezdődik) mert a buszpályaudvar tövében a gondos tervezés karámot alakított ki, és egy, a kerékpárút után szinte rögtön mélyülő bevezetőt a mélygarázsba. Gondosan letérkövezték itt ott a kerékpárutat, hogy jól látható legyen a különbség (a sima aszfaltot kapó) járda és a kerékpárút között. És bár itt is folyton kiderül: a térkő ilyen formán való lerakása már a kerékpár alatt is megsüllyed és néhány elem ki is jön a helyéről, de ez nem baj, mert (elméletben) csak ezeket kell pótolni....

Mindemellett én azt gondolom valahol meg kell húzni a határt, nem lehet egész Budapest 30-as övezet. Arra nincs érkezésem, hogy megmondjam a Hungária körút a megfelelő választóvonal-e vagy nem. Mindenesetre, ha elfogadom, hogy igen, akkor egyrészt elvárnék, egy valóban használható szeparált kerékpárutat mellé végig. Mert nagyon más út nincs ami használható lenne. (azért szeparáltat, mert ha valóban aránylag gyors gépjárműforgalmat akarnak, akkor ott nem sok helye van a bringásnak, mindkét fél kényelme érdekében... más kérdés, hogy a nagy forgalom miatt ritkán tényleg gyors a haladás...)

Hogy a zöldhöz is hozzászóljak: ha már nagy forgalom, nyugodtan lehetne zöldíteni, ahol elfér. Kompenzációnak talán kevés, de annak, aki ott kénytelen nem gépjárművel közlekedni nagyon jól esne - szerintem

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.31. 12:04:55

@beked:
A 2009-es tavaszi CM-re menet volt szerencsénk Robertossal tekerni egy Üllői út - Róbert Károly - Lágymányosi távot. A hídon már csak rámentünk a keróútra, de addig az úton kellett nyomni, mert a fene se bízik meg az ide-oda kanyargó keróutakban (útközben nagyon fel se tűnt, hogy van...). Én mondjuk továbbra is út párti vagyok, mert országútisként már kellően hozzászoktam ahhoz, ha valami 90-100-sokkal megy el mellettem 10 cm-re. Illetve így lehet szépen sávot váltani, besorolni, mintha az ember autóval menne. Csak így gyorsabb :D :D :D

beked 2011.02.01. 20:08:09

@sirdavegd: Egyet tudok érteni veled. A Stadionok utáni részt elég gyakran használtam és nem éreztem veszélyben magam, ugyanakkor nagyon kellett figyelnem, hogy a helyes sávban menjek, a táblák nem mindig voltak számomra jó magasságban. :)
A másik irányban is használtam már, mert vagy ott jöttem ki mellékutcából, ahol a másik oldalt ment a bringaút, vagy a bringaút ment át, de én meg nem akartam, a közelgő jobbkanyar miatt. De biztos néha útban voltam, és el tudnék képzelni kevésbé stresszes tekerést is, de nem igénylem.

Amit szeretnék az az, ha egy forgalmas, fontos, vagy gyors út mellett külün kerékpáros infrát alakítanak ki, ott a haladási lehetőség legalább annyira jó legyen, ahogy azt eredetileg (nem a bedugult állapotban) az úttesten való közlekedést elképzelték.

CsImi 2011.02.02. 00:36:45

Itt lazán elférne egy kerósáv az úton.

CSI