A 90 milliós lyuk mellett, elkészült a remek Erzsébet híd alatti 210 méter hosszú kerékpárút is. Az Apáczai utca felől jövet kisebb csodát tapasztalhatunk, de néhány mp múlva már ismét a magyar rögvalóságot élvezhetjük a kerékpárunk nyergében ülve.
A kerékpáros felállóhely Petőfi lábánál
Tehát sikeresen felismerték, létezik ilyen forgalomtechnikai eszköz, hogy kerékpáros felállóhely, de nem holmi kerékpársávhoz csatlakozik, ahogy a logika diktálná, hanem egy újabb használhatatlan kerékpárút kezdete ez. A felállóhely kialakítása egyébként jó csak éppen a funkcióját nem tudja betölteni. Hiszen zöld jelzés alatt esélye sincs az egyenesen haladó kerékpárosnak, hogy két sávot keresztezve folytassa útját a kerékpárúton. Ráadásul a kerékpárút bevezető szakaszát is parkolónak nézik.
A kerékpárút burkolata jó és csodák csodájára aszfaltozott. Az egyik kereszteződésben még egy kettős árok húzódik, de ez nyilván nem akadályozza meg a használatot. A térköves járdától szintben is el van különítve, ami azonban nem garantálja a gyalogosmentességet. A kereszteződésekben különös ciklus alapján működő lámpák vannak. A kerékpáros átvezetés zöldje a zebra zöldje után eléggé soká vált.
A kerékpárút feltehetőleg még folytatódni fog a nyomuk ugyanis erre utalnak. Most egy 135 fokos jobb, majd egy 90 fokos bal kanyart követően, egy táblázás nélküli, még nem működő lámpás kereszteződésben dobhatjuk bele magunkat újra a forgalomba.
Az északról dél felé tartó bringázás tehát megnehezedett, az úttesten tekerés szabálytalanná vált. Délről északra viszont tekerhetünk 210 métert az egyébként egyirányú rakparti úton. Igaz szabályosan sem megközelíteni sem elhagyni nem tudjuk a kerékpárutat. De ne szomorkodjunk, nem is ez volt a cél. A lényeg, hogy a tervezőnek ne kelljen kötbért fizetni.
A kerékpárútról és környékéről készült többi képet itt lehet megtekinteni.