Gyalog és kerékpáros zóna kezdete
A ritkasága miatt, érdemes felidézi a KRESZ vonatkozó rendelkezését is:
13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
i/1. „Gyalogos és kerékpáros övezet (zóna)”; a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat.
A zóna vége. Sajnos a szabályos kerékpáros továbbhaladást nem oldották meg
Egy dél-budai bevásárlóközpont környezetében találkozhatunk ezzel a megoldással. Bár alapvetően nem rajongok a plázákért, itt az épület körül egy kis élhető teret is létrehoztak.
Bármilyen rövid szakaszon jó ilyen táblázást látni
A másik irányból
Az egyik hosszanti oldalon a gyalog-kerékpáros zóna, míg a másikon ellenirányú kerékpáros behajtás lett kialakítva. A mélygarázs lehajtója, egyben az átmenő gépjárműforgalmat is elnyeli, így a felszín egy része emberközeli maradt.
Jól használható P támaszok
Reméljük, ez a láthatólag jól működő megoldás, máshol is terjedni fog a városban!