HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Jelzőtábla ritkaságok Budapesten

2010.07.11. 21:00 tízpercbringa

Érdekes módon a haladó megoldásokat tükröző kialakítások száma, valahogy egyenesen arányos a méretükkel: azaz kevés ilyet találunk, és ott is csak néhány száz méter hosszúságban. Rengeteg helyen van keskeny járdákon kijelölt gyalog- és kerékpárút, viszont csak néhol bukkanhatunk, olyan gyalogos kerékpáros övezetre, ahol valóban kellő tér áll rendelkezésre, a robbanómotor nélküli közlekedés számára. A sétálóutcákon általában csak a gyalogút/zóna táblát alkalmazzák, így kerékpárosoknak az is tiltott övezetnek számít.

 

Gyalog és kerékpáros zóna kezdete

 

A ritkasága miatt, érdemes felidézi a KRESZ vonatkozó rendelkezését is:

13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:

i/1. „Gyalogos és kerékpáros övezet (zóna)”; a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat.

 

A zóna vége. Sajnos a szabályos kerékpáros továbbhaladást nem oldották meg

 

 

Egy dél-budai bevásárlóközpont környezetében találkozhatunk ezzel a megoldással. Bár alapvetően nem rajongok a plázákért, itt az épület körül egy kis élhető teret is létrehoztak.

Bármilyen rövid szakaszon jó ilyen táblázást látni

 

A másik irányból

 

Az egyik hosszanti oldalon a gyalog-kerékpáros zóna, míg a másikon ellenirányú kerékpáros behajtás lett kialakítva. A mélygarázs lehajtója, egyben az átmenő gépjárműforgalmat is elnyeli, így a felszín egy része emberközeli maradt.

 

Jól használható P támaszok

 

Reméljük, ez a láthatólag jól működő megoldás, máshol is terjedni fog a városban!

 

2 komment

Címkék: gyalog és kerékpáros zóna

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr502144928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.07.15. 16:08:28

Szegeden is volt a Lófaránál a tér átépítése után. Úgy két hónapig. Utána leszedték és behajtani tilos, kivéve kerékpár meg áruszállítás (vagy hasonló) lett helyette. Szóval sajnos létezik visszafejlődés is :(

szegedbicaj 2010.08.28. 22:03:17

Főleg, hogy a Kölcsey utca feléről így ki lettek szorítva a biciklisek.
süti beállítások módosítása