HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

Újra aszfalton a felső rakparton

2010.07.25. 20:22 tízpercbringa

Hosszú idő után új burkolatot kapott a Budai felső rakpart járdája és a rajta kijelölt Eurovelo 6 útvonal.

A pozitívum, hogy Budapest egyik legszebb része végre nem úgy néz ki, mint egy lepukkant építési terület, valamint a kerékpárosoknak is kedvező, hogy a viacoloros rémálom helyett, sikerült egy viszonylag normális aszfaltot kialakítani.

 

Az új festés is újrafestve, a fatükör módosítva

 

 

A felújítás azonban nem megújítás. Csak a korábbi állapot betonozódott be, miközben rakpart továbbra sem alkalmas kerékpáros közlekedésre.

 

Beforrtak a hézagok

 

Remek sétatér, kiváló helyszín a turistafotók készítésére, de alkalmatlan nemzetközi kerékpárútnak vagy a munkába tekeréshez.

 

A táblázás továbbra is hiányos és betarthatatlan. A legveszélyesebb szakaszon egyszerűen megszűnik a bringaút, áthárítva a felelősséget a nyeregben haladó bringásra. A villamospályához nem kerültek kivéve BKV táblák.

 

Csökkenő felület,balra kivéve villamos

 

De lehet pályázni kellene vele a Guinness rekordok könyvébe,mint a legtöbb funkciót betöltő kerékpárút. Hiszen a gyalogosok és kerékpárosok mellett van itt hirdetőoszlop, buszmegálló, villamosmegálló, vízrajzi mérőállomás, emlékoszlop, kiülős büfé, a természet kedvelői pedig az útszéli bozótossal is kapcsolatba kerülhetnek.

 

Ez itt járda, ahol max. 10 km/h-val lehet futni. A gyalogosok mellett hordó és mérőállomás színesíti a képet.

 

Reméljük egyszer majd a gondolkodás is megújul, és akkor esetleg az alsó rakpart sem lesz tiltott övezet kerékpározásra. Addig marad a Fő utca - Lánchíd utca illetve a Lánchíd utca – Bem rakpart (úttest) útvonal.

 

(A képek ma délután, hűvös, borongós időben készültek. A gyalogos és kerékpáros forgalom az átlagosnál kisebb.)

 

Még több kép

4 komment

Címkék: kerékpárút budai felső rakpart eurovelo 6

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr952175409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[tudatosember] 2010.07.26. 09:27:24

Egyeseknek semmi sem lehet elég jó... mindig van valami okuk a nyavajgásra

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2010.07.26. 14:02:49

@[tudatosember]:
Ez egy olyan kerékpárút,amin nyeregben ülve nem lehet szabályosan végigtekerni. Szerinted ez nem probléma?

rinceWIND 2010.07.26. 20:58:46

Ez így alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre, mert össze vannak eresztve a kódorgó turisták és a kerékpárosok. Egy sárga vonal senkit nem állít meg, pláne egy öntudatos gyalogost. Én többet rá nem megyek.

Persze ebben a véleményemben erősen befolyásol az a tény is, hogy áprilisban szalagszakadás és törés volt a kezemben, köszönhetően egy gyalogosnak, aki körülnézés nélkül lendületből belém gyalogolt a gyalogos és kerékpárúton. Lassan mentem, csak pont az első fékemet kapta el, és a szaltó félfordulattal rossz véget ért.

Gyáva vagyok, beismerem.

instantmama 2010.08.15. 11:28:50

@rinceWIND: jobb helyeken az ilyesmiért beperelik a tervezőt/kivitelezőt/ötletgazdát, és meg is nyerik!
Jobbulást.
süti beállítások módosítása