A Budapesti hidak kerékpáros szempontból nem összekötik, hanem inkább szétválasztják a városrészeket. Nyeregben ülve az átkelés legtöbbször veszélyes vagy szabálytalan. Az Erzsébet hídon jelenleg szabályosan a buszsáv melletti első forgalmi sávon lehet tekerni, ahol balról autók, jobbról taxik, buszok előzhetnek.
A történetünk szereplője még nem létezik, de a közbringa dr. Frankensteinje már keresi hozzá a megfelelő testrészeket. A kölcsönbringákat bérbeadó rendszertől a kerékpározás népszerűségének növelését várják. A kezdő kerékpárosok számának növekedése miatt igyekeznek az infrastrukturális hibákat is javítani. De ez inkább tűnik tűzoltómunkának, mint tudatos tervezésnek.
Az Erzsébet és Petőfi hídon a varázserejű sárga festék felhasználásával tervezik felosztani a jelenlegi gyalogos felületet. A 2X3 illetve 2X2 forgalmi sáv helyett a járdára terelve az összes kerékpárost. Véleményük szerint:
Úgy fogalmaznék inkább, mi arra gondoltunk, hogy az Erzsébet hídon van annyira széles a járda, hogy arra vezethessük a bicajos forgalmat. A Petőfi hídon a felmérések szerint elenyésző a gyalogos forgalom, viszont nagy a járműterhelés. Éppen ezért tűnt célszerűbbnek a hidas rávezetés. - Parking kft.
Ma lefotóztam a járdát, egy októberi nap szombat délutánján valószínűleg nem a gyalogosforgalom csúcsidőszakában.
Ha elkészül a felfestés egy újabb belvárosi helyszínen fokozódik a gyalogos és kerékpáros konfliktus, miközben a gépjárművek több sávban áramolhatnak zavartalanul a város szívében.
A forgalmi sávok újraosztásával, egy szélesebb kerékpározható buszsáv kialakításával a probléma megnyugtatóan rendezhető lenne, de az EU-ba pályázni csak pénzért lehet, haladó elvekért még nem.