HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Tényleg minden szabályos a Zöld Pardon környékén?

2012.04.15. 18:38 tízpercbringa

Szabályos tűzcsapról építkezéshez vizet vételezni?

Szabályos egy nemzetközi kerékpáros útvonal részét képező gyalog-kerékpárutat teljes szélességében lezárni, megfelelő kikerülési lehetőség biztosítása nélkül?

Hogyan befolyásolja a kerékpáros közlekedést a Zöld Pardon megnyitása?

Van aki tud ezekre válaszolni?

 

150 komment · 1 trackback

Címkék: kerékpárút Zöld Pardon Rákóczi híd

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr314446703

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosbarát építkezés ZP módra 2012.04.17. 18:03:01

A Rákóczi híd Budai hídfőjéhez költözik a Zöld Pardon, a szórakozóhely építése miatt teljes szélességében lezárták az ott futó kerékpárutat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Demszky 2012.04.16. 08:37:38

@dr. Bubó: Ebben mi a mafiakormányzás? Hisz' a kétharmadosok rúgták ki őket az tök jól bevált, senkit nem zavaró helyükről.

De tökmindegy. Örülök, hogy újra van ZP, a bringások (köztük én is) pedig kibírják azt a pár napot, ami maradt, az Infopark üzemeltetője pedig akassza fel magát.

mekeke 2012.04.16. 08:37:50

@dr. Bubó: Vasaltaljzat???

Létezik motorhome, mobilehome, mobilház, senki nem problémázik.Azokat is beton klocnikra rakják, mert valahogy meg kell osztani a terhet. Ezt legalább el lehet zavarni jövő télre.

asimlis 2012.04.16. 08:39:11

@Demszky: Lájk. Mivel az Infoban dolgozom, nagyon egyet tudok érteni. Ez egy fax.

mekeke 2012.04.16. 08:40:55

@dr. Bubó: Egyébként támogatom. Magam is utálom a ZP és sziget-szerű genya helyeket. És ezt nevezem szabadságnak, hogy adok engedményt annak, aki élvezi, nem gátolom. Autópálya mellett lakom, nem élvezem, elfogadom, hogy ennyiért ide lehetett.

lobster thermidor 2012.04.16. 08:42:50

@asimlis:

Nyugi, nyugi apuskám!
Ne izgassátok fel magatokat ennyire!
Ti szerintetek viszont épülhet az E.U.-s pénzekből sok értelmes dolog, például élményfürdő Basznádhátrányoson, félbehagyott Velencei-tó kapuja csillió-milliárdokért.

hunter84 2012.04.16. 08:46:33

Könyörgöm, ezt a k.rva ZP-t zárják már be végleg, a helyét pedig szórják be sóval.

dr. Bubó 2012.04.16. 08:48:20

@mekeke: "amikor elválaszthatatlanul rögzül a talajhoz valami."

mi neked az elválaszthatatlan? :)))) qva jo vagy... építésjogból?

ásó kapa? vagy betonvágó? vagy flex?

lobster thermidor 2012.04.16. 08:55:23

@Demszky:

Nem vagyok meggyőzve egy cseppet sem, főleg azért nem, mert a szokásos "vegyük meg kilóra a srácokat" taktikát itt is bevetik.
"...speciális kedvezményes napi menzalehetőség, „executive" napi menü Segal Viktorral, stb...) Ezeket a lehetőségeket Kay-Uwe Blandow kompromisszumképtelensége miatt az Infopark irodáit bérlő vállalatokkal külön, egyesével egyeztetve napi szinten bővítjük."

@asimlis:

Olvastam.
Ellenben egy szavát sem hiszem az illető hölgynek, ugyanis teljességgel hiteltelen számomra. Túl sokat hazudtak már az elmúlt években, ezért nekem komoly fenntartásaim vannak az elhangzott kijelentések igazságtartalmával kapcsolatban.

mekeke 2012.04.16. 09:00:04

@dr. Bubó: Feldaruzzák a konténereket "vasaltalapostul" kocsikra és kész. Nevezd bontásnak. Egyébként nekem mindegy, mert nem is a megyében lakom. Szerencsére.

dr. Bubó 2012.04.16. 09:04:14

@mekeke: meglátjuk... kezdjük számolni a 180 napot... ha nem bontják el... akkor engedélyköteles is volt, nemcsak szabálytalan...

@Demszky: mijjen pár nap?

a bicaj utat egy percig nem lehet majd használni... mivel nem kellett engedély:) és nem si kértek , ezért a beléptető kapuk véletlen épp a bicaj utra nyilnak...

nappal meg üvegcseréphegyek lesznek rajta, plusz parkoló rokikártyás szlovákrencámú telepjárók...

a közterületesek a hétvégi családosokat néha sorba megbaszták a híd alatti parkolásért... itt meg a fán is telepjáró lesz... ki se fognak nézni oda...

a táskapénz beszél... csak anyni oka volt hogy "új" hejet kellett a ZP nek, új feltételek, új táska...

lobster thermidor 2012.04.16. 09:05:27

@mekeke:

Gyenge dolog volt ez barátom, csak remélni merem, hogy nem érvnek szántad!
Bizony még a konténer tároláshoz, és a szállításához is engedély kell. Természetesen a hely adottságainak, és a körülményeknek megfelelően kell eljárni.
A sátorozás meg leginkább tilos! Arra külön szabályok vonatkoznak. Előbb büntetnek érte, mint egy engedély nélküli konténer lerakásáért.
Próbáld ki ha nem hiszed, azután számolj be a szerzett tapasztalataidról! :)

lobster thermidor 2012.04.16. 09:07:31

@dr. Bubó:

Egyetértek!
Néhányan most próbálják elmagyarázni itt nekünk, hogy hogyan lehet a fából vaskarikát csinálni.

asimlis 2012.04.16. 09:12:03

@lobster thermidor: El vagy tévedve. Pont azt mondtam, hogy NEM, mert baszki, minden EU-s pénz valahol közpénz. Én mellesleg örülök a biciklisútnak, és azu élményfürdőhöz is, ha ki van használva. Biciklisút kapcsán viszont sajnos a kerékpáros futárok álláspontján vagyok: nem biciklisút kellene, hanem olyan közlekedési morál, ami tiszteli a kerékpárosokat.

asimlis 2012.04.16. 09:13:52

@lobster thermidor: Egyébként most éppen te gyártod a fából vaskarikát. Tolerancia, öregem, és a törvények betartása, ez a trükk.

nyünyüge 2012.04.16. 09:17:18

@Demszky:
"A koncertek fél kilenckor kezdődnek, akkor már csak a multik bérrabszolgái dolgoznak. Legalább hamarabb haza tudnak menni. "

A "multik bérrabszolgái" pl. a Lufthansa-nál, origo-nál,... éjszaka is dolgoznak. Mert ügyfélszolgálatot adnak, internet portált üzemeltetnek,... 24 órában.

A hazamenéssel meg éppen a ZP vendégeinek lesz gondja onnan a híd lábától. Ahol a kissé feldobott fiatalok számára éjszakai tömegközlekedés legközelebb 1 km-re van, balesetveszély viszont már 10 méterre, korlátlan mennyiségben.

mekeke 2012.04.16. 09:18:40

Érd el a felelősségrevonást. Tartsuk be a törvényeket!!!
Magyarország megszállásának, asszonyaink megerőszakolásának, lakosaink kényszermunkára hurcolásának, javaink szisztematikus SZU-ba elszállításának, a rendszer bírálók megsemmisítésének, a magántulajdon kollektivizálásának majd fillérekért idegen kézbe adásának, országunk eladósításának, iparunk megszüntetésének, lakosságunk szisztematikus elfogyasztása magzatgyilkosságokkal, közéletünk és sajtónk tőkevezérlésének
megszüntetése, visszavonása, helyreállítása, ellentételezése, kárpótlása UTÁN majd még százezer egyéb ügy UTÁN.

Majmok, birkák.

nemecsek ernő áruló 2012.04.16. 09:19:16

@asimlis: "Az EU támogatást pedig ki termeli ki, gyermekem?"
A németek. Szoktak is pampogni miattunk.

lobster thermidor 2012.04.16. 09:21:54

@mekeke:

Jóember!
Egyébként te jártál arra egyáltalán?
Az a gyanúm, hogy te egyáltalán nem láttad mi készül ott.
Az a néhány száz négyzetméter oda lerakott betonelemből készült térburkolat szerinted minek minősül?
Ahhoz ugyan miért nem kell szerinted engedély?
Az is "vasaltalapostul" egyben kiszedhető, és elvihető?
És az hogyan történhetett engedélyi kötelezettség nélkül, amikor a híd rézsűjéből néhány köbméter földet kitermeltek, hogy elég nagy legyen a hely, valamint a térburkolathoz megfelelő alapot készíthessenek?

dr. Bubó 2012.04.16. 09:24:52

@lobster thermidor: érdekes épp a bicaj út korlátozta be az építkezést...

kb 3szoros területen lenne, ha nincs bicajut...

persze így se bicajut se semmi...

@asimlis: "nem biciklisút kellene, hanem olyan közlekedési morál, ami tiszteli a kerékpárosokat. "

egyetértek... sőt a bicaj út rontot a hejzeten:)

flippant 2012.04.16. 09:25:14

Tűzcsapról vizet venni építkezésen nem gáz. Máshol is láttam ilyet. Csak tűz esetén hozzáférhetővé kell tenni a tűzoltóknak.

dr. Bubó 2012.04.16. 09:25:57

@lobster thermidor: totálisan tilos, egy centit sem lehet terepet rendezni (építési helyen belül, ami itt nincs ott lehetett volna max 1 métert)

fideszisztánban aki fizet annak bármit lehet...

dr. Bubó 2012.04.16. 09:26:56

@flippant: fizetni sem lenne gáz:) de a ZP az törvényen felül áll... kifizette a táskapénz tartalmazza ezt is... mindent ami "álami- vagy köz-"

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:31:13

@KergeK@csa: ocsmány troll vagy. félrevezeted az olvasóközösséget. jobb ha tudod, hogy bármi, amit az EU nagy pofával 'finanszíroz', az csak hozzájárulás. Hónapokkal, ha nem évekkel később fizetik ki a melót, nagykegyesen.

Ja! Még valami: Magyarország jól ráfizetett az EU-ra, ugyanis nettó befizető. Úgyhogy ülje le fiam, egyes, ma is leszerepeltél.

Buta.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:32:24

@bldo: gondolom elélvezel, mikor piros lámpán kerekezel át, hírdetve a liberalizmus nagyszerűségét, szívrohamot hozva a keresztforgalom autósaira.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:33:48

@nowy: 'hülye gyerek' - vicces vagy, alapvető nyelvtani hibákat ejtesz. Siralmas. És ilyen emberek kerékpároznak rendszám nélkül!

lobster thermidor 2012.04.16. 09:33:53

@asimlis:

Milyen szép új gondolatot hoztál be ide, történetesen azt, hogy a törvényeket tisztelni kellene. Ha nem vetted volna észre, erről beszélek egy ideje,.
Meg arról, hogy talán pont a Z.P. nem tartja be ezeket.

A tolerancia pedig arról szól, hogy kölcsönösen tiszteletben tartjuk mások érdekeit akkor, ha írott törvény nem rendelkezik a jogok felett.
Itt egyenlőre valakik törvényt sértenek.
Most ha sarkítani akarnám a dolgot, a te logikád szerint hunyjunk szemet a törvénysértések felett.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.04.16. 09:34:04

@danaé: Nem értem a kérdést. Ritka az olyan üzleti vállalkozás, amelyik bármit is ingyen adna, és ezt nem is várom el tőle. A ZP viszont azok közé az üzleti vállalkozások közé tartozik, akik a pénzemért adnak is valamit (ár/érték arányban kifejezetten jól áll a ZP: tavaly 400 Ft volt a beugró, míg máshol 1500-2000 Ft körül kezdődik egy nem túl felkapott zenekar koncertjére a jegy. Egy Tankcsapda valami jobb helyen 4K HUF...)

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:34:47

@SumDrax: jaj de jó, még egy rohadék kommunista besúgó! Papi, a besúgás ideje lejárt, ideje elhunynod.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:35:25

@dr. Bubó: olyan okos vagy. biztos sokra vitted az életben.

te rendőr.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:38:30

@Demszky: csak az igazságot írom. Pörög a videó a verdámban, veszem, amit műveltek. Ja, hogy fáj az igazság? Ezernyi részeg kerékpárost látok, száz és száz fék nélküli (!) őrültet, minimális kivilágítást nélkülöző elmeháborodottat....

Az bánt, hogy ti vagytok a magyar közlekedés szégyenei?
Hát ez nem az én problémám. Szerintem az a proli, aki kerékpározik.

Il Gatto Nero 2012.04.16. 09:40:37

Szia Lóránt, láttam mit kommentáltál be a Két Cica FB oldalára. Felhívtam a ZP-t és speciel a tűzcsapra van engedélyük. Ha gondolod, adok elérhetőséget.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:41:12

@lobster thermidor: felhívom figyelmedet, hogy rosszul tudod. Ráadásul soha nem fogom megérteni, mi kerül 1 km kerékpárúton 1 milliárdba. Kerestem a beágyazott gyémántköveket, de nem találtam.

Míg én életveszélyes körülmények között kell, hogy lavírozzak egy hóesés után a kátyúk között, annak ellenére, hogy befizetem a súlyadóm, Ti igenis az én pénzemen rohadkodtok mindenki mással az utakon: gyalogosokkal, autósokkal, motorosokkal, sőt egymással is.

lobster thermidor 2012.04.16. 09:43:52

@dr. Bubó:

Annak a bicikliútnak annyi!
Azokon a napokon amikor buli lesz, ott kizárt hogy biztonságosan végig lehet majd menni az úton. Nem este, de már délután sem, mert nyilván az áruszállítást a kerékpárút eltorlaszolásával fogják megoldani. Sok ilyet láttunk már.
Persze a sok agyatlan Z.P. fan mindig csak az "agresszív bringás" panelt veszi elő, de én viszont sok-sok olyan családot látok a bringautakon, akik négyévestől felfelé, akár két-három kisgyerekekkel kerekeznek. És mit tesz isten, ezt pont májustól szeptemberig teszik, mert nem csak bulizásra alkalmas a jó idő, hanem a családi kerékpáros kirándulásra is. Gondolom nem ők szoktak ittasan száguldozni, ahogy azt itt egy ellenérdekelt uraság emlegette.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:44:35

@lobster thermidor: ha szűken vesszük, te itt éppen üzleti érdekeket sértesz kommentjeiddel széles közösség előtt törvénysértéssel vádolsz egy üzleti vállalkozást. Hát ez kérlek rágalmazás.... Remélem veszik a ZP-sek a fáradságot és szépen megkeresnek.

Te házmesterlélek.

dr. Bubó 2012.04.16. 09:45:20

@Spadla z oblakov: sokra vittem:)))

nekem ez a fidesznyik feudalizmus nagyon kedvez...

jogitanácsadásommal és közbenjárásommal sok milliós államnek befizetéseket lehet spórolni...

most nagy igény van erre...

ezt ingyen csináltam...

persze majd lehet hogy ők is megfizetnek engem, hogy védjem meg őket a saját támadásaimtól:)

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:46:35

@lobster thermidor: aki ott négyévesekkel elkerekezik, csakis szabálysértés eredményeképpen tud odakerülni. Remélem ott fognak állni a rendőrök és szarrá büntetik majd a nagyarcú és nagypofájú felelőtlen apukákat. Ugyanis 12 év alatt közúti forgalomban kerékpározni nem lehet....

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:48:34

@dr. Bubó: lehet, hogy nem vagy más, mint egy csóró, dologtalan jogász, aki hétfőn délelőtt egy blogban kommentel ahelyett, hogy tényleg tanácsokat adna az ügyfeleinek.

mert nincs ügyfeled.

kékdelfin 2012.04.16. 09:48:55

@dr. Bubó: (A lemezalap, az lemezalap, a vasalt aljzat, meg vasalt aljzat. Nem keverendő össze! Csúnya is lenne, ha az a kettő megegyezne.)

Demszky 2012.04.16. 09:48:59

@Spadla z oblakov: Szerintem videózz nyugodtan, kitörölheted vele a segged (virtuálisan). A véleményed meg nem érdekel, mert bringásként is és autósként is szabályosan közlekedem. Viszont a te fajtád az, aki mindig megakarja mutatni, hogy ki az úr az utakon. Taxis vagy, ugye?

lobster thermidor 2012.04.16. 09:56:30

@Spadla z oblakov:

Elég sajátos gondolkodásmódra vall az, amit ide leírtál!
Miből gondolod, hogy aki kerékpározik, annak nincs autója?
Én évente megteszek saját tulajdonú, felső- középkategóriás autómmal legalább 30 000 kilométert. Minden ez irányban rám kirótt adófizetési kötelezettségnek eleget teszek.
Valamint fizetem az ÁFÁ-t, SZJA-t, E.Ü. hozzájárulást, és még sorolhatnám hány féle adót...
Akkor én most nyugodt lelkiismerettel kerékpározhatok, vagy csak simán kártevő, a szegény autósokat kihasználó tolvaj vagyok?

Spadla z oblakov 2012.04.16. 09:58:47

@Demszky: Nem vagyok taxis. Csak szépen veszem az ámokfutásotokat.
Én megállok a pirosnál, amíg ti nem. Az autósok 99% százaléka megáll a pirosnál, míg Ti, felelőtlen nyomoroncok vagytok és többségében fittyet hánytok minden szabálynak.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:00:43

@lobster thermidor:

aki normális, az normális. nem az a baj, hogy valaki kerékpározik, hanem az, ahogy kerékpározik.

újabban veszem a pizzafutár-robogósokat is.

simán nyomják 40-50-el, kivilágítatlanul, járdán a nagykörúton.

állat mind, én mondom.

lobster thermidor 2012.04.16. 10:02:36

@Spadla z oblakov:

Seggfej!
Látszik, hogy fogalmad nincs, miről beszélünk!
Mellesleg olvasd el a vonatkozó szabályokat, és utána vakkants bele.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:02:41

@Demszky: ja, egyébként azért veszlek titeket, mert ha véletlenül elém estek, vagy áttekertek előttem, és már nem tudlak titeket megvédeni sem manőverrel sem fékezéssel, és szétroppantom azt az okos kis fejeteket, legalább meg tudjam mutatni, hogy én megpróbáltam elkerülni a dolgot.

ámokfutó, őrült, beképzelt, mindentudó kerékpárosok

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:05:05

@lobster thermidor:

na igen. rád jellemző a kerékpárosok arroganciája. mindig mindent jobban tudsz, és nagyokoskodsz. még a csuklós busznak is megmondod, mennyire hülye, hiszen a buszsávban lehet kerékpárral haladni, és öklödet rázod, mikor megelőz.
csak szólok, hogy kerékpárral buszsávban alapvetően nem szabad közlekedni.

KergeK@csa 2012.04.16. 10:05:52

@mekeke:
"Konténert szállítok, addig kérjek engedélyt, amíg megrakom?"

Peched van, igen, ha közterületre rakod, akkor köteles vagy közterületfoglalási engedélyt kérni. Még akkor is, ha csak a lakásod felújításakor raknád oda egy napra a sitt miatt.
Öngól.

lobster thermidor 2012.04.16. 10:07:46

@Spadla z oblakov:

Most piszkosul elkezdett remegni a kezem a billentyűzeten...!

Tudod az úgy van, hogy akinek vaj van a fején, az ne álljon a napra!
Ezt így tanácsolom a Z.P.-nak.

Egyébként pedig ne fikázd a házmestereket, mert az egy szép régi, kihalófélben lévő szakma. Manapság sokan boldogak lennének, ha egy ilyen főúri állásuk lenne!

lobster thermidor 2012.04.16. 10:11:37

@Spadla z oblakov:

A te gondolataid azért már meglehetősen a fantázia világában szárnyalnak.
Ez a buszsávos izé feltétlenül erre enged következtetni...

lobster thermidor 2012.04.16. 10:21:27

@Freeee:

Mondják ezt azok a kerékpárosokra, akik a Z.P.-ben buliznak.
Mondjuk akár minősíthetnénk az oda járókat mi is hasonló, odaillő jelzőkkel...

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:22:26

@lobster thermidor: mert miért is?

hány meg hány videóm van a magadfajta nagyképű őrültekről, akik szembe jönnek az egyirányú utcán, bőszen kurvaanyázva, lassítják a buszsáv forgalmát a Rákóczi úton, simán átmennek a piros lámpán.... végtelen a listám és a videóim csak növekszenek.

ráadásul ez az igénytelen forradalmár-érzés... ha ráülsz a drtószamaradra, akkor más ember vagy... meg a százhúsz kilós lelki nyomoroncok, akik kétszázezer forintos bringán nyomják, bukósisakkal, kerékpáros szemüveggel és kesztyűben azt gondolva magukról, hogy ők most mekkora sportemberek.

vicces városi nyomoroncok. visszasírom a gázpalackos józsibácsikat. ők legalább előre láthatóan fittyet hánytak a szabályoknak, még az IFÁsok is rettegtek tőlük, de legalább valahol vidéken garázdálkodtak, max. a főúton, nem Budapest szívében. és cseppet sem voltak nagyképűek.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:23:12

@Freeee:

a kerékpárút nem közút???

írj még... olyan okos vagy.

nyulontul (törölt) 2012.04.16. 10:24:17

Szerintem egyszerűen a jelenlegi területen nincs helye a ZP-nek.
Több okból is:

1. Egy nagyon forgalmas kereszteződés közepébe sikerült betelepíteni. Akinek van helyismerete, az sejtheti, hogy egy komoly baleset csak idő kérdése. A terület egyszerűen nincs felkészülve nagy gyalogosforgalomra.
Szerintem egyszerűen el fog lehetetlenülni a kerékpáros forgalom a kereszteződésnél.

2. A Bogdánfy utcai házak direktbe fogják kapni a zenét, amit feltehetőleg hamarosan nehezményezni fognak a lakók. Mivel is indult a ZP tavalyi vesszőfutása? Csak nem lakossági panaszokkal?

3. Az InfoPark üzemeltetői joggal nehezményezik, hogy a szomszédjukba települ a ZP. Nem azért invesztáltak sok milliárd forintot a park létrehozásába, hogy kompromisszumra kényszerüljenek illegális területfoglalókkal.

4. A Kopaszi-gát, aminek a bejárata 100m-re sem lesz a ZP-től rövidesen elkezd majd intenzíven leamortizálódni. A terület az itteniek számára kicsit olyan, mint sokaknak a Margit-sziget. Sétálni, sportolni járnak ide az emberek. Ha melegszik az idő, akkor egy-egy kora esti órán már így is túlzsúfolt a terület. Ide érkezik meg pár száz tinédzser, akik itt fogják meginni a bemelegítő sörüket, majd zúznak le, amit érnek (Tudom miről beszélek. A régi helyen a Goldmann tér is borzasztóan nézett ki egy-egy hétvégi buli után. Mióta nincs ZP, nincsenek összetört térkövek, elmozdított tereptárgyak, nincs tagekkel tele az aluljáró)

Még mielőtt megkapom a "tudálékos nyugdíjas" megtisztelő címet: a hely célközönségénél alig vagyok idősebb, és bizony telibe fogom kapni a jót esténként. Még jó, hogy a hely egyik fő erénye, hogy bp.-i viszonylatban nagyon csendes... (volt)

Tesznek ezek mindenkire, nem csak a biciklisekre.

zum trucc 2012.04.16. 10:28:28

Kerékpáros utat lezárni nem kell félnetek.
@KergeK@csa: na ugye, amikor az előírás és a józan ész ellentmond egymásnak.
Konténer jő s pihegve szól: rakjatok meg, rögtön és nagyon. S lőn. A konténeres egy telefonra fél órán belül már viszi is.
Valamelyik szomszéd feljelent, a közterületesek már (! )másnap megjelennek. Addigra konténernek, se híre, se hamva.
Pontosabban az aszfalton ott vannak a nyomok, itt konténer járt, de hogy kié?
Amíg a közterületesek a szó szoros értelmében a töküket vakarják, befutok néhány téglával, ami még hiányzott. Komótosan kipakolom, rögtön be a kertbe, magánterület, közteresnek köze nincs hozzám.
Köszönnek, kérdeznek: konténer? Mondom, nem láttam olyasmit.
Építkezés? Nem tudok róla?
Tégla? Kérdem milyen tégla?
Hát tízes válaszfallap, nézték is, nem sajnálom-e a kocsit.
De sajnálom, válaszoltam, amúgy könyvespolchoz kell, van még kérdés?
Beengedném-e őket a lépcsőházba?
Nem, mondtam kedvesen és bezártam a kertkaput. A kőműveskalapács hangja jól lehallatszott.
Aznapra jó kedvem lett.
A közterületfelhasználási engedély ára még nem rémes, mondjuk, egy autó parkolóhelyének elfoglalása ingyenes övezetben napi néhány ezres, az ügyintézés viszont két hét.
Hát, akinek a nénikéje....

zum trucc 2012.04.16. 10:31:02

@Spadla z oblakov: a kerékpárút nem közút. Oda csak kerékpárosok, rolleresek, gördeszkások és egyéb zenebohócok mehetnek.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:33:52

@nyulontul:

na igen... csöndes... te pinokkió!
ott van a híd, a rakpart és a vasúti híd... csöndes...

nyeeeheheeee!

tetszett volna nem nyávogni, mikor a Petőfi-híd tövében volt, igazán a kutyát nem zavarta!

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:34:40

@zum trucc:

igen. a kerékpárút magánút. kizárólag kerékpárosoknak.

persze.

dolgozni kék 2012.04.16. 10:44:09

a hídhoz csatlakozó földművet megbontani, majd oda zsalukőből gagyi támfalat építeni... mint ideiglenes földmegtámasztó szerkezet.. mindezt engedély nélkül. hm, kicsit meredek.

sebaj, pár hét múlva, egy esősebb hét után, majd szépen megcsúszik az a töltésszakasz, le lesz zárva a szélső sáv jó 2-3 hónapra, hatalmas dugók, a helyreállítási munkák miatt pedig a ZP sem tud kinyitni..

lobster thermidor 2012.04.16. 10:44:23

@Spadla z oblakov:

Szóval érvek kellenének, valamint a témához kellene hozzátenned valamit, nem pedig fantáziád torzszüleményeit válaszként idevetni.

No ez valahogy nem sikerül neked, ezért kénytelen vagyok feltenni a kérdést:
Ismerjük valahonnan egymást?

Már csak így a hasonlítgatásaid okán merült fel ez a meglehetősen bizarr dolog bennem, ugyanis én eléggé megválogatom még az ismerőseimet is. Hiába kutatok az emlékezetemben, hozzád hasonló alulintonált alakra nem lelek még a legtávolabbi zugaiban sem.

zum trucc 2012.04.16. 10:44:25

@Freeee: Kerékpárútra parkolni elemi jog.
Kerékpárutat tönkretenni társadalmilag hasznos.
Abban viszont igazad van, hogy a kerékpárosok le vannak szarva.
Hajrá Z. P.
Amúgy, majd, ha a városi biciklizés nem arról szól, hogy de jól is esik mindenkit veszélyeztetni, minden KRESZ szabályt megszegni, na akkor kérjenek biciklisták bármit számon. A jogon kívül álltok, saját döntésetek alapján, nincs jogotok jogi szabályozásra hivatkozni.

nyulontul (törölt) 2012.04.16. 10:50:49

@Spadla z oblakov: a "bp.-i viszonylatban" melyik részét nem érted? A híd zaja elhanyagolható, a vasút pedig legfeljebb csak akkor zavaró, hogy ha a vonat vezető a kürtre tenyerelve teszi meg pesti rakpart-Budafoki távot.

Nem tiltakoztam a régi hely ellen, jó volt az ott. Legfeljebb a FKF-nek fájt, hogy néha bokáig lehetett járni a szemétben.

A jelenlegi helyről viszont mennie kell.
Bízok benne, hogy a német diplomácia leintézi.

mekeke 2012.04.16. 10:52:30

@KergeK@csa: 24 órán belül nem kell.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 10:58:50

@lobster thermidor: milyen érvek?!

a poszt magáért beszél: egy izgága, rendőrlelkű kerékpáros fején webkamerával lát egy építkezést és feljelenti azokat.
én csak szembesítem a kerékpárosokat azzal, hogy ingyenélők és öntörvényűek, kifejezetten veszélyeztetik a normális állampolgárok rendes életvitelét.
remélem nem ismerlek, kerékpárosokkal nem szokásom szóba állni,széles ívben kikerülöm őket.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:01:22

@Spadla z oblakov:

Csak mondom, hogy két bringám van, egyik jobb mint a másik. Természetesen országúton más gépet használok, mint a terepen.
Ja, és kesztyűt mindig viselek, meg szemüveget is, a 120 kilóra még hajtanom kell, de ha a sokat tekerek, ez soha nem fog összejönni.

A vicces videó gyüjteményedből pedig küldhetnél okulásként néhány gyöngyszemet. Remélem tudod hogyan kell.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:02:39

@nyulontul: magyarországon mindenki mindenért tiltakozik. szerintem sem építik jó helyre a zöld pardont, megjegyzem. végre volt egy normális üzleti negyed, a milenáris park is milliárdokba került, erre ebbe a visoznylag rendezett rendszerbe nyomnak egy konténerhalmazt.

de a hely rohadt zajos, és te a hely zajosságára hivatkozol a városkép rontása helyett.

mekeke 2012.04.16. 11:05:41

@Spadla z oblakov: Tényleg szégyen. Bocs, én 11 évesen magam csináltam olyan rendes féket a Csepel Pajtásra, amivel meg is lehet állni. Egyik nap is utánaordítottam egy új fixis baromnak, akinek nem is volt féke elöl, hogy tud megállni??? Mondom hátsó fékkel nem is lehet megállni. Mire ő: hülye. Rendőrökkel leszedetném az összeset akinek nincs két jó féke. Tájékoztatásul: akinek az első fékével rendes aszfalton nem lehet fejreállni, az szar. Vagy az illető nem tud biciklizni, ezért sose használja.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:06:06

@Spadla z oblakov:

Vicces vagy jól elszórakoztattál, de sajnos mennem kell.
Később visszanézek.:)

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:06:14

@lobster thermidor:

eddig egy gyöngyszem felrakásra került. 4 azaz 4 piroson ment át. megálltam mellette, normálisan szóltam neki, lekurvaanyázott. azt is felvettem. ezután átment még 3 piroson. ott van a neten.

szép dolog ám, hogy meghazudtolsz és rúgkapálsz. kb ezt csinálja minden nagyarcú kerékpáros. remélem egyre többen fogjuk felvenni a hajmeresztő mutatványaitokat és a rendőrök is lecsapnak rátok. nem lehet nektek mindent, hamarosan rátok fog járni a rúd, és remélem elkobozzák mind a két bringád lassanként, ha nem tartod be a szabályokat.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:09:05

@Spadla z oblakov:

"...szerintem sem építik jó helyre a zöld pardont, megjegyzem. végre volt egy normális üzleti negyed, a milenáris park is milliárdokba került, erre ebbe a visoznylag rendezett rendszerbe nyomnak egy konténerhalmazt."

Na látod, tudsz te ha akarsz!
Miért titkoltad eddig, hogy van normális véleményed is?

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:09:14

@mekeke:

nem, én azokról az alternatív, gázmaszkos csókákról beszélek akik a szabadság jeleként tényleg nem szerelnek féket a kerékpárjukra.
többször melléjük álltam a pirosban: direktben, racsni nélkül van hajtva a hátsó kerekük, és a lábukkal visszaizmoznak: a pedáljujkat ellentolva fékeznek.

nem hittem a szememnek. természetesen semmi lámpa, fényvisszaverő meg ilyen szarságok

otapi 2012.04.16. 11:10:07

@Spadla z oblakov: Ez még mindig igaz:
"2012.04.13. óta tag."

Te vagy a ZP gyorsan beregisztrált kommunikációs embere vagy mi? Rosszul csinálod...

mekeke 2012.04.16. 11:10:12

@Spadla z oblakov: Voltam futár biciklivel, Babettával, Simsonnal, az öregek lestek, és mondták, hogy jól megyek. Összevissza, a saját ötleteim szerint közlekedtem, senkit nem bántottam, ők se engem, a forgalomba simultam amikor kellett. Télen-nyáron. Majd 1998 márc. 16-án egy fényes napon délben a Bartókon egyenesben elém fordult egy Astra. Elég nagy reccs lett a térdemben. Mégis a bíróságon kértem, hogy ne büntessék meg, BÁRKI lehet figyelmetlen.

asimlis 2012.04.16. 11:11:16

@nyulontul: Sajnos, nincs igazad. A Kopaszi gát nem a ZP miatt fog leamortizálódni, hanem a Rio és társai miatt. A ZP pont levesz valamennyit az oda áramló tömegből. A többi ponttal meg azért nem vitatkoznék, mert a Goldmann ebből a szempontból rosszabb volt.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:11:41

@mekeke:

bocs, most olvasom újra a kommented....szóval fixisnek hívják ezeket.... köszi. hajmeresztőek.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:14:07

@mekeke:

'Összevissza, a saját ötleteim szerint közlekedtem, senkit nem bántottam, ők se engem'

na tessék, erről beszélek. egy normális ember bíróságra járt miattad... nem hiába jó dolog az a videó. ráadásul kérhetsz te bármit a bíróságtól, onnan, hogy elcsapott, a dolog már btk.

talán ha betartottad volna a szabályokat....

lobster thermidor 2012.04.16. 11:16:17

@Spadla z oblakov:

Mi van?
Ki hazudtol meg téged?
Jobb ha tőlem tudod, ez itt nem a erdei óvoda kihelyezett alsótagozata.

karikaV43 2012.04.16. 11:16:35

@dr. Bubó: figyu a vasalt aljzat nem lemezalap legalábbis nem nálunk építészmérnököknél.Lehet a jogászoknál az,de tudjuk azért kell ennyi ügyvéd mert jogászok írják a törvényeket.Jobban járnánk egy egyszerű paraszt bácsival azt mindenki értené.
Nekem eleinte szimpatikus volt a ZP,de amit most csinálnak az elég gusztustalan,remélem elmarad a koncert meg mindent eltakarítanak onnan. Kiszedtek a híd rézsüjéből egy darabot kiváncsi lennék arra az engedélyre ami ezt engedi.Szokásos magyar érdek csoport és nokiás doboz csak most narancs logó van rajta. Amennyiben az ott működő cégek lelépnek a milliárdos bevételeket biztos ezek fogják pótolni,miért kell nekik a híd alá építkezni és bontani,máshol nincs hely a kopaszi gáton szerintem van bőven.
Abszurdisztán,ezt normális helyen már sitten lenne az építtető és elbontatnák vele a szemetet,nem értem a Tankcsapda elvileg pont az ilyen visszásságokról énekel közben meg bevállalja a nyitó bulit,pénz beszél a kutya meg ugat a rock sem a régi már.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:18:34

@otapi:

Már én is megnéztem az aktivitását.
Lelkes, bár kissé tudatlan próbálkozó.

GrG 2012.04.16. 11:19:12

ha rendesen lefilmezted volna a zöldterületen álló autók rendszámát, akkor ott a tulaj kapott volna egy tisztességes bírságot, ha jól tudom mostmár a környezetrongálást is hozzácsapják, egyból kettő lesz.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:25:05

@karikaV43:

A bandáknak egy alkalommal több. Csak a bevétel számít.
Hamarosan jön a "kulturált, biztonságos ifjúsági szórakozóhely, 100 százalékos szülőelégedettségi indexszel" duma.
Persze ezt is meg lehet etetni azokkal, akik soha nem jártak a környéken, vagy Ceglédbercelen, és nem a környéken laknak.
Én 12 éve minden nap kétszer járok arra olykor autóval, olykor bringával, tehát tudom hogy miről beszélek.

no mail, no problem 2012.04.16. 11:26:09

@otapi: ebből az egy tányből, meg tudod mondani, hogy hány nikkel és mióta kommentezik az ürge? a te világképedre is erős hízelgés az "egyszerű" kifejezés.

@Gery Greyhound / Jön az el-számolás 2012! Infó itt:

igen, az infópark olyan üzleti negyed féleség. pár épületben napi 24 órás üzemben, három múszakkal.

@SumDrax: @lobster thermidor: az eredeti zp szerződést fideszes önkormi kötötte 2001-ben, (juhos katalin volt a polgi 1998-2002 között) majd amikor már nagyon alá akartak fűteni az mszp-s molnár gyula ex-polginak, (2002-2010) akkor a kupper andrás, fideszes frakivezér kitalálta ezt a területfoglalós hantát, amit a sajtó szépen nyomott is. (na, ennyit az ún. liberálbolsi irányítás alatt álló sajtóról, akik szintén kupper szövegét fújták.) kupperék elérték, hogy maszopos önkormi bíróságra vitte az ügyet a zp-vel szemben, de amikor 2010 őszén a fidesz a hatalomra került a kerületben, új önkormi azonnal elállt a pertől, csak bérleti díjat emelte meg. jóval kevesebbel emelte meg, mint amennyit ellenzékben követelt. mivel nincs bírság se, nincs mit befizetni sem.

továbbá a "több raklapnyi" tiltakozó levél valószínűleg szintén nem létezik, az önkormányzat többszöri kérésre sem tudott 2-3-nál többet prezentálni.

a tavaly őszi bezárásos döntés eredetileg késő este, már jóval nyolc óra után lett volna zárt ülésen, majd pár nappal előtte kiplakátolták a környéken, h nyílt ülésen döntenek, várják az érdeklödő lakókat. délután kettőkor. na, szerinted kik azok az érdeklödő lakók, akik oda tudnak menni délután kettőre?

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:29:57

@otapi: leszarom a ZP-t. magasról. ellenben ki nem állhatom a nagyarcú és öntörvényű kerékpárosokat, akik okoskodnak és videózgatnak.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:31:27

@lobster thermidor: a te kommentjeidet olvasgatva erről nem igazán vagyok meggyőződve.

karikaV43 2012.04.16. 11:33:04

@lobster thermidor: nem értem mit akartál kihozni ebből,a koncertes részt értem is,de szerintem a csapdától képmutató,így csak a rádiós számainak van helye,mert egy törvénytelenül felhúzott helyen kamu rendszer ellenesség szerintem gáz.Ezért nem hallgatok 94-nél nagyon frissebb zenéket mert sajnos az igazi lázadás kiveszett belőle,néhány kivételtől eltekintve.Szomorú míg én jártam koncertre a csapda lesajnált nyálgép volt most meg a magyar rock zászlós hajója,pedig sokkal jobb zenekarok vannak és voltak.

lobster thermidor 2012.04.16. 11:33:18

@SumDrax:

Ez mind igaz, de jó néhány dologról elfeledkeztél!
Ez csak az előzőek felmelegítése, amiről én beszélek azt nem cáfolja.
Ez a mostani ügylet pedig legalább annyira sárosnak tűnik, mint a fentiek.
Erről van valami információd?

lobster thermidor 2012.04.16. 11:35:46

@Spadla z oblakov:

Pedig már a kiscsoportban is illene a betűket ismerni.
Persze a szövegértés később sem követelmény, az jól látható.

GrG 2012.04.16. 11:36:04

@Spadla z oblakov: Magyarország messze nem netto befizető, nem igaz amit írsz:
A Magyar Nemzeti Bank legújabb negyedéves jelentése alapján Magyarország 2011-ben 4,37 milliárd euróval több átutalást kapott az Európai Uniótól, mint amekkora összeget az uniónak befizetett. (tudod, hogy ez mennyi? tudod ez hány százaléka a GDP-nek? felfogod, hogy kb annyi mint 5-6 havi nyugdíjkifizetés az egész országban)

Egyébként általánosságban: GDP-arányosan Magyarország számára 2007 és 2013 között éves szinten átlagosan 5,6 százaléknyi forrás áll rendelkezésre, míg a tervezett befizetések a GDP 1 százaléka körül alakulnak. Azaz a GDP 4,6%-nak megfelelő a többlet, amit visszakapunk.

Spadla z oblakov 2012.04.16. 11:54:51

@GrG: akkor nézd végig a számokat, utána nézd meg az árfolyamszinteket, korrigáld a forint adatokat, számolj annuitást rájuk, legvégül pislogj.

Bónuszként nincs független iparunk, kereskedelmünk és mezőgazdaságunk, kezünk-lábunk leszíjazta a nagyságos vérszívó EU.

Silent Bob 2012.04.16. 12:03:41

@Spadla z oblakov: Ne reklámozd, hogy fogyatékos vagy. ;)

madmanic78 2012.04.16. 12:17:44

le sem kellett szállnod a bringáról, mi a problémád?

otapi 2012.04.16. 12:43:57

@no mail, no problem: Lol, ezek után te meg az én fenti egy darab kommentem alapján próbálsz következteni a világképemre? :)

Két lehetőség van Spadla ügyében; az egyiket fent már írtam, a másik eset ugye az hogy váltogatja a nickjét, ami meg eleve nem vall valami egyenes, netán csontos gerincre, de hát lelke rajta, dedós kiskorúaknak még sok mindent elnéz az ember :)

no mail, no problem 2012.04.16. 12:46:10

@otapi:

már kettő alapján :D a nikkváltásból se következik semmi, de amit írsz az pláne nem.

dr. Bubó 2012.04.16. 13:19:19

@karikaV43: "a vasalt aljzat nem lemezalap "

ok ok... de hogy hány centinél vált... az filozófiai kérdés...

;)

szval elfogadtam... de ezt LEMEZALAPPAL alapozták, van fotóm, mélysége, vastagsága alapján...

karikaV43 2012.04.16. 13:33:48

Semmi vész a lemez alap legtöbb esetben 20cm vastagságú úgy családi ház méretig,nagy épületeknél lehet ennél sokkal vastagabb is acél oszlop alá pont alapot szokás tenni az min.80cm,de inkább 1m mély,azt szokás vasalni sőt kell is. A lemez alap inkább nagyobb területű az egész épület alá épített lemez,tehát akkora mint maga a ráépülő épület ezért a helyszíni képek alapján csodálkoznék lemez alapon,
de ez csak egy kis szakmaiság nem kell mindenkinek tudni.
Szóval nem vastagság függő a dolog sok tényező határozza meg,de úgy képzeld el mint egy kézilabdapálya 20cm vastagon egy lemezt alkot,az a lemezalap.Lehet kisebb és nagyobb de olyan mint egy lemez.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2012.04.16. 21:38:37

Köszönöm mindenkinek az értékes kommentjeit amivel hozzájárult a téma tárgyalásához.

A videót nem én készítettem csak terjesztettem,úgy tűnik egész sikeresen. :))

Az útlezárások érdekes módon komoly gondot jelentenek akkor,ha nem egy kerékpárutat zárnak le teljes szélességben,hanem egy csatornafedő miatt nem lehet a kétsávos út egy kis szakaszát használni.
index.hu/belfold/budapest/2011/03/11/ujra_eles_a_hegyalja_uti_aknafedel/

A kerékpáros szabálytalanságok nem tartoznak ehhez a témához és már ezerszeresen lerágott csont, de kegyes leszek és nem moderálom ki. ;))
Az önigazolást keresők olvassák el ezt a könyvet:
tizpercbringa.blog.hu/2012/02/28/nincs_uj_a_nap_alatt_289
Ha értik az iróniát azért, ha nem azért.

Mindenkinek további szép napot és balesetmentes közlekedést kívánok.
És nem felejtse el senki miközben épp bármilyen közlekedési eszközzel közlekedik,hogy mindenkit hazavárnak. Ezért kell a nagyobb és veszélyesebb járművel közlekedőnek fokozottan figyelni a gyengébbekre.

ex-dr. vuk 2012.04.16. 22:04:23

Azt magyarazza mar meg valaki, hogy mi az ertelme 2x4 savos ut melle egy keskeny pirinyo kerekparutat csinalni, persze a gyalogosok rovasara ismet?
2x4 savon nem fernek el a bringasok, vagy mi? Szuk? Nem lehet elozni? Mi a gond?

nowy 2012.04.16. 23:58:10

@Spadla z oblakov: Komoly érvet találtál...

ex-dr. vuk 2012.04.17. 00:05:13

@Spadla z oblakov: innen tudjuk, hogy elfogytak az erveid :)
egyebkent aki helyesirasi hibakat vet az kevesbe tud kozlekedni? brittudosok?

lobster thermidor 2012.04.18. 12:48:19

45 perce jártam arra, nem tudtam mire vélni a motoros rendőrök jelenlétét, akik persze természetesen az építési terület előtti bringautat félig elfoglalva parkoltak.
Már tudom, és innen üzenem az elszánt harcos pártoló tagságnak, hogy két motorosrendőrrel nyomatékosítva az engedély nélkül folytatott építkezést azonnali hatállyal leállíttatta az ügyben eljáró XII. kerületi önkormányzat. Talán mégis vonatkoznak a szabályok a Z.P. tulajdonosaira is?

index.hu/belfold/2012/04/18/elutasitottak_a_zold_pardon_engedelykerelmet/

Martian (törölt) 2012.04.18. 23:43:03

"Van aki tud ezekre válaszolni?"

Minek ezen a szar kerékpárúton menni, ott van mellette a többsávos út.

Ennél jobb helyet nem tudtak találni a Z.P.-nek?!?
süti beállítások módosítása