HTML

Kerékpárral csak tíz perc

A kerékpár a városok ideális közlekedési eszköze. 10 perc biciklizéssel 20 négyzetkilométernyi területet nyílik meg előttünk. A blog arra szeretne példákat mutatni, hogy mit intézhetünk el 10 (néha egy kicsit több) perc kerékpározással Budapesten és vidéken.

Számláló számok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

A dánok a legboldogabbak

2012.04.06. 21:59 tízpercbringa

A legújabb felmérés is azt hozta ki, hogy a dánok a legboldogabbak a világon. Persze sok mindentől függ ez, de szerintem a kerékpározásnak is nagy szerepe van benne. Hiszen a mozgás oldja a feszültséget, és az autózással szemben a kerékpározás nem elszigetel, hanem lehetőség van közben rácsodálkozni a világra.

A kerékpározás nekem sok személyes felismerésben is segített. Ráébredtem például, hogy kerékpározni egyáltalán nem félek még a legnagyobb utakon sem, miközben sokan azért nem bicikliznek,mert félnek a fogalomtól. Úgy gondoltam ők alaptalan félelmek miatt nem kerékpároznak. De talán ennél is fontosabb,hogy rájöttem sok mindentől amitől én félek azokat ugyanilyen alaptalan hiedelmek táplálhatják. A félelem ellen a legjobb módszer,ha közel engedjük magunkhoz. Talán Frank Herbert írta le legszebben ezt a Dűnében. " Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek a félelemmel. Hagyom, hogy áthatoljon rajtam, fölöttem. És amikor mögöttem van, utána fordítom belső tekintetemet, követem az útját. Amikor a félelem elment, nem marad semmi, csak én magam."

A kerékpározás sok pozitív élményt is adott. Az idei legnagyobb élményem február 29-én volt, mikor a Bikekitchen-ben kellett a segítő kéz. Az alagúton át mentem és a nap pont úgy állt, hogy a napfény beragyogta az egész alagutat.  Nekem ez olyan élmény volt mint az amit akkor érezhettek az emberek, amikor a téli napforduló idején a fénysugár végigment a Newgrange sötétjében. Szavakkal nehéz leírni.

A kerékpározás sok személyes ismertséget is adott. A kerékpározás közösségi élménnyel is gazdagított.

Úgy tapasztaltam tehát, hogy kerékpározni érdemes. :)

Esetleg indulás előtt még Bagdy Emőke gondolatait is meghallgathatjuk.

1 komment

Címkék: kerékpár

A bejegyzés trackback címe:

https://tizpercbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr834368575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedbicaj 2012.04.07. 13:25:11

Amikor anno nagyapáméknál voltam Siófokon, nem volt mód cincognom, hogy miért az úttesten megyünk, és nem a járdán, ahol addig mindig szoktam volt. Azóta teljesen egyértelmű, hogy az úttesten közlekedek, és azóta lassan minden jelentékeny út mellett idióta kerékpárút épült Siófokon. Milyen bizarr játéka ez a sorsnak.

CSI
süti beállítások módosítása